Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6

  • Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6  realizează la nivelul Sectorului 6 măsurile de asistenţă socială în domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie.
  • Are rolul  de a identifica şi de a soluţiona problemele sociale ale comunităţii din domeniul protecţiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor vârstnice, persoanelor cu handicap, precum şi a oricăror persoane aflate în nevoie.
  • Are ca misiune intervenţia specializată şi acordarea de asistenţă şi protecţie copilului aflat în dificultate şi familiei acestuia, prin toate formele şi mijloacele inserate în aria sa de competenţă.
  • Se axează pe dezvoltarea serviciilor de prevenire sau rezolvare a situațiilor de risc ce pot duce la conflicte familiale și separarea copilului de familie.
  • Contact: Str.Cernișoara, nr.38-40, sector 6, Telefon/Fax: 021/7457237; 021/7456229; email: office@dgaspc6.com, web: asistentasociala6.ro

 

Ce reprezintă serviciul 119?

119 reprezintă numărul unic național la care se raportează cazurile de abuz,  neglijare, exploatare și orice alte forme de violență asupra copilului, pentru situațiile care nu necesită intervenția imediată a agențiilor specializate din cadrul Serviciul de Urgență 112.

119 poate fi apelat de către:

  • persoane fizice: copilul, familia copilului, rude, vecini, etc
  • persoane juridice: școală, spital, etc

 

119 este:

  • disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România. Poate fi apelat din orice zonă a țării.
  • număr cu apel gratuit.
  • accesibil copiilor ori de câte ori au nevoie de asistență -24 de ore din 24.
  • o linie de asistență pentru copii. O linie de asistență pentru copii este un serviciu de telecomunicații și de informare/intervenție conceput pentru copiii și tinerii până în vârsta de 18 ani.
  • are ca scop oferirea de sprijin și asistență copiilor aflați într-o situație de criză/pericol, dar și de a oferi suport emoțional imediat. Răspunde copiilor care au nevoie de îngrijire şi protecţie prin acordarea unui sprijin real şi imediat.

 

Exemple de situații de urgență care se pot semnala: viața copilului este în pericol, copilul a suferit un abuz sexual, copil cu vârsta sub 8 ani lăsat singur în casă, copil care solicită de urgență ajutorul, copil care refuză să meargă acasă, copil care este grav neglijat, copil implicat în munci intolerabile, exploatare sexuală, trafic de minori, violență în școală, bullying, cyberbullying (violență prin internet).

  • La 119 apelurile sunt preluate de către profesioniști cu experiență în domeniul protecției drepturilor copilului.

 

119 oferă următoarele servicii:

  • evaluarea riscului;
  • asistarea socio-emoțională a copiilor victime ale violenței sau a aparținătorilor acestora;
  • transfer spre alte servicii de intervenție: echipa mobilă, echipa de psihologi, numărul de urgență 112. Echipa mobilă alcătuită din doi specialiști care au competență în evaluarea situațiilor de violență (asistent social, psiholog) asigură intervențiile pe teren în vederea evaluării inițiale a situațiilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului.
  • referire pentru intervenție de lungă durată;
  • informare în domeniul drepturilor copilului;
  • consultanță în domeniul protecției copilului